Zdobądź wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci osiągnąć sukces na egzaminie. Skorzystaj ze sprawdzonej metody, która pomogła już tysiącom uczniów. W naszym kursie znajdziesz wszystko to, czego potrzebujesz, żeby zdać maturę na jak najwyższy wynik, omówione w prosty i przystępny sposób.
Nie pozwól, by te rozterki paraliżowały Cię i przeszkodziły w zdaniu matury. Uwierz w siebie i zacznij działać, korzystając ze sprawdzonych rozwiązań.
Z naszego kursu dowiesz się, jak osiągnąć sukces na egzaminie, wykorzystując sprawdzoną metodę 5Z EDU-MAG Formuła, która pozwoli Ci na szybkie i skuteczne przyswojenie wszystkich niezbędnych zagadnień.
Dołącz do kursu i zdaj bez problemu maturę!
Osiągnij sukces na maturze, wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie w nauczaniu!
Wykup dostęp do kursu
Zaloguj się do platformy e-learningowej
Oglądaj lekcje w swoim tempie i na własnych zasadach
Utrwalaj zdobytą wiedzę i ciesz się z wysokich wyników!
Zacznij od odtworzenia kolejnych lekcji
i zapoznania się z treściami, które są
w nich zawarte. W ten sposób poznasz wszystkie obowiązujące na maturze pojęcia i zagadnienia. Jest to pierwszy krok do opanowania materiału, który umożliwi Ci skuteczne przygotowanie się do egzaminu. Kurs został podzielony
w sposób przemyślany na mniejsze części (lekcje), aby ułatwić Ci efektywne przyswajanie wiedzy.
Na tym etapie kluczowe jest zrozumienie nowych treści. Pomoże Ci w tym komentarz nauczyciela, który w sposób ciekawy, przystępny i atrakcyjny omawia prezentowany materiał, podaje przykłady, pokazuje związki i zależności. Dzięki temu łatwiej będzie Ci zrozumieć nowe informacje.
Twoje aktywne zaangażowanie w proces nauki jest niezwykle ważne. Liczne przykłady, zadania, pytania kontrolne oraz ćwiczenia pozwolą Ci wykorzystać nowo poznaną wiedzę w praktyce. Dzięki zastosowanym w kursie metodom aktywnej nauki szybciej zapamiętasz nowe informacje i utrwalisz je w pamięci długotrwałej.
Jest to kluczowy etap w procesie uczenia się. W zapamiętaniu nowych informacji pomogą Ci angażujące formy nauki oraz komentarz nauczyciela, który wielokrotnie wraca do najważniejszych zagadnień maturalnych, przypomina je
i odnosi się do nich, tłumacząc kolejne treści. Dzięki temu łatwiej będzie Ci utrwalić wszystkie informacje, dostrzec między nimi zależności i zapamiętać je na dłużej.
Ostatni krok to przygotowanie do samego egzaminu. Z zawartymi w kursie wskazówkami oraz praktycznymi poradami dotyczącymi tego, na co zwrócić uwagę, jakich zadań się spodziewać, czego unikać i jakich błędów nie popełniać oraz sprawdzoną strategią egzaminacyjną będziesz pewny swoich umiejętności i wiedzy. Dzięki temu osiągniesz sukces i zdasz egzamin na najwyższym poziomie.
Odzyskasz spokój przed egzaminem
Zyskasz pewność siebie i poczucie, że jesteś dobrze przygotowany.
Zdasz bez stresu maturę.
Będziesz mógł cieszyć się najdłuższymi wakacjami w życiu.
Nauczycielka języka polskiego z wieloletnim doświadczeniem, doktorantka, wykładowczyni literatury romantycznej na Uniwersytecie Wrocławskim, weryfikatorka merytoryczna arkuszy maturalnych w wydawnictwie OPERON. Od ponad 10 lat zaraża swoich uczniów pasją do literatury oraz historii sztuki i pomaga im zamienić marzenia w sukces na egzaminie. O literaturze opowiada w sposób niezwykle ciekawy i przystępny. Jej lekcje ogląda się niczym najlepszy serial na Netflixie.
Ekspertka skutecznego uczenia się i nauczycielka języka polskiego z wieloletnim doświadczeniem. Właścicielka szkoły korepetycji EDU-MAG Korepetycje i Usługi Edytorskie, która przez 12 lat swego istnienia na rynku pomogła tysiącom uczniów bardzo dobrze zdać maturę i spełnić ich marzenia o dostaniu się na wymarzoną uczelnię. Jej pasją są nowoczesne metody nauki, a misją – pokazanie ich jak największej ilości uczniów oraz udowodnienie im, że nauka może być łatwa, szybka i przyjemna. Na IG prowadzi profil (ponad 53k obserwujących), na którym dzieli się swoją wiedzą na temat tego, jak uczyć się mądrze i skutecznie. Stworzyła autorską metodę 5Z EDU-MAG Formuła, składającą się z 5 kluczowych etapów, które gwarantują sukces na egzaminie.
Recenzje są wyłączone dla tego produktu.
Szczegóły kursu
1.Przywitanie
2. Budowa kursu
1.1. Antyk grecki i judeochrześcijański – wprowadzenie do epoki
1.2. Biblia jako podstawa kultury europejskiej
1.3. Starotestamentowa wizja świata i człowieka
1.4. Dydaktyzm w Nowym Testamencie
1.5. Mitologiczna kosmogonia
1.6. Wizja świata w mitologii greckiej
1.7. Opowieści o mitologicznych herosach
1.8. Antyczny epos
1.9. Wojna, w którą wtrącają się bogowie – „Iliada”
1.10. Pojedynek herosów – „Iliada”
1.11. Rozwój antycznej tragedii
1.12. W antycznym teatrze greckim – „Antygona”
1.13. Tragizm losu ludzkiego – „Antygona”
1.14. Umiłowanie mądrości, czyli o starożytnej filozofii
1.15. Śpiewy z towarzyszeniem liry, czyli rozwój antycznej poezji
2.1. Średniowiecze – wprowadzenie do epoki
2.2. Średniowieczna liryka maryjna
2.3. Walka w wąwozie Roncevaux – „Pieśń o Rolandzie”
2.4. Ideał średniowiecznego rycerza – „Pieśni o Rolandzie”
2.5. Fascynacja śmiercią – „Rozmowa Mistrza Polikarpa ze Śmiercią”
2.6. Średniowieczna ikonografia śmierci
2.7. Renesans – wprowadzenie do epoki
2.8. Renesansowa fraszki i treny Kochanowskiego
2.9. Renesansowe pieśni Kochanowskiego
3.1. Barok – wprowadzenie do epoki
3.2. Sarmacki styl życia
3.3. Koncept, czyli barokowa poezja
3.4. Na scenie barokowego teatru – „Makbet”
3.5. Makbet jako aktor w teatrze świata
3.6. Groteskowe wiedźmy na wrzosowisku – „Makbet”
3.7. Satyra wymierzona w mieszczaństwo francuskie – „Skąpiec”
3.8. Pieniądze i miłość, czyli dalej o „Skąpcu”
3.9. Oświecenie – wprowadzenie do epoki
3.10. Oświeceniowy dydaktyzm na przykładzie twórczości I. Krasickiego
4.1. Romantyzm – wprowadzenie do epoki
4.2. Romantyczny przełom w balladach Mickiewicza
4.3. Romantyczna wizja świata – „Dziady cz. II”
4.4. Romantyczny pejzaż w „Sonetach krymskich”
4.5. Arcypolski dramat romantyczny – „Dziady cz. III”
4.6. Romantyczne koncepcje ocalenia narodu – „Dziady cz. III”
4.7. Od romantycznego kochanka do patrioty – „Dziady cz. III”
4.8. Romantyczna psychomachia – „Dziady cz. III”
4.9. Rosja widziana oczami Mickiewicza – „Ustęp” z „Dziadów cz. III”
4.10. Morderstwo w ciemnym lesie – „Balladyna”
4.11. Siostrzany spór – „Balladyna”
4.12. Orfeusze z lirą, czyli o romantycznej poezji
4.13. Historia zajazdu szlacheckiego, czyli „Pan Tadeusz”
4.14. Nietypowy bohater romantyczny, czyli Jacek Soplica
4.15. Literacki portret szlachty polskiej – „Pan Tadeusz”
4.16. W szlacheckim dworku – centrum polszczyzny, czyli o „Panu Tadeuszu”
4.17. „Pan Tadeusz” jako dzieło osobne
4.18. Spór o zamek, czyli „Zemsta”
4.19. Zderzenie przeciwieństw, czyli dalej o „Zemście”
5.1. Pozytywizm – wprowadzenie do epoki
5.2. Człowiek z pogranicza, czyli Stanisław Wokulski z powieści „Lalka”
5.3. Miłość zależna od pieniędzy – „Lalka”
5.4. Pozytywistyczna panorama społeczeństwa polskiego – „Lalka”, cz. I
5.5. Pozytywistyczna panorama społeczeństwa polskiego – „Lalka”, cz. II
5.6. Opowieść o trzech pokoleniach idealistów – „Lalka”
5.7. „Lalka” jako powieść dojrzałego realizmu
5.8. Pozytywistyczny mit kompensacyjny – „Potop”
5.9. Dramatyczna przemiana Andrzeja Kmicica – „Potop”
5.10. Literackie wizje bohaterów historycznych – „Potop”
5.11. Literacki portret rycerza Sarmaty – „Potop”
5.12. Społeczeństwo polskie w chwili wojny – „Potop”
5.13. Archaizacja jako sposób na autentyczność opisywanych wydarzeń
5.14. Dziewiętnastowieczna powieść psychologiczna – „Zbrodnia i kara”
5.15. Psychologiczna przemiana bohatera – „Zbrodnia i kara”
5.16. Degenerujący wpływ przestrzeni na bohaterów – „Zbrodnia i kara”
6.1. Młoda Polska – wprowadzenie do epoki
6.2. Nowe nurty w poezji modernistycznej
6.3. Rydel się żeni! – „Wesele”
6.4. Młodopolska wizja społeczeństwa – „Wesele”
6.5. Weselny korowód duchów – „Wesele”
6.6. Wieś i jej mieszkańcy – „Chłopi”
6.7. Miłość w Lipcach – „Chłopi”
6.8. Literacka wizja chłopskiego życia – „Chłopi”
7.1. Dwudziestolecie międzywojenne – wprowadzenie do epoki
7.2. Opowieść o szklanych domach – „Przedwiośnie”
7.3. Historia dojrzewania bohatera – „Przedwiośnie”
7.4. Literacki komentarz do sytuacji Polski – „Przedwiośnie”
7.5. Polemika z mitami romantycznymi – „Przedwiośnie”
7.6. Powieść absurdu – „Ferdydurke”
7.7. Trzydziestoletni Józio w szkolnej ławce – „Ferdydurke”
7.8. Anatomia Gombrowicza – „Ferdydurke”
7.9. Grupy poetyckie w dwudziestoleciu międzywojennym
7.10. „Bywalec zieleni”, czyli najbardziej nietypowy polski poeta – Bolesław Leśmian
8.1. Literatura wojenna – wprowadzenie do epoki
8.2. Poezja czasów wojny
8.3. Literacka wizja doświadczenia wojennego – „Opowiadania” T. Borowskiego
8.4. Wojenna dehumanizacja człowieka – „Proszę państwa do gazu”
8.5. Zapis wspomnień obozowych – „Inny świat”
8.6. Ręka w ogniu. Postawy ludzi wobec rzeczywistości łagrowej – „Inny świat”
8.7. Oskarżenie sowieckiego totalitaryzmu – „Inny świat”
8.8. Sami przeciwko wszystkim – „Zdążyć przed Panem Bogiem”
8.9. Nie dać się posadzić na beczce – „Zdążyć przed Panem Bogiem”
8.10. O powstaniu w getcie bez patosu – „Zdążyć przed Panem Bogiem”
9.1. Literatura współczesna – wprowadzenie do epoki
9.2. Historia epidemii w mieście Oran – „Dżuma”
9.3. Postawy bohaterów wobec dżumy
9.4. Paraboliczne interpretacje „Dżumy”
9.5. Człowiek w kleszczach systemu – „Rok 1984”
9.6. Oceania jako literacka antyutopia – „Rok 1984”
9.7. Jednostka zniewolona w systemie totalitarnym – „Rok 1984”
9.8. Granice języka jako granice świata – „Rok 1984”
9.9. Teatr absurdu – „Tango”
9.10. Odwrócony konflikt międzypokoleniowy – „Tango”
9.11. Współczesny teatr groteski – „Tango”
9.12. Literacki motyw tańca – „Tango”
9.13. Spojrzenie z zewnątrz na rzeczywistość stanu wojennego – „Profesor Andrews w Warszawie”
9.14. W labiryncie wrogiego miasta – „Profesor Andrews w Warszawie”
9.15. Dominacja kultury chamów – „Górą, Edek”
9.16. Pamięć o „Miejscu”
9.17. Podróże Kapuścińskiego, podróże Herodota
9.18. Współczesna poezja polska
10.1. W jaki sposób udzielać odpowiedzi w teście „Język polski w użyciu”?
10.2. Jak pisać notatkę syntetyzującą?
10.3. W jaki sposób udzielać odpowiedzi w teście historycznoliterackim?
10.4. Jak pisać wypracowanie maturalne?
10.5. Co należy wiedzieć o języku?
10.6. Co należy wiedzieć o literaturze?
10.7. Jak przygotować się do ustnej matury z języka polskiego?
11.1. Planer maturalny, czyli jak rozłożyć w czasie przygotowania do matury
11.2. Środki stylistyczne – powtórzenie
11.3. Biegiem przez epoki literackie
11.4. Jak wprowadzić kontekst do wypracowania?
11.5. Matura 2025
Tylko do 10.10 kupisz kurs w przedsprzedaży w najniższej możliwej cenie. Nie zwlekaj, zacznij przygotowania już dziś i zdaj maturę bez stresu!
Zacznij już dziś myśleć o swojej przyszłości i zadbaj o sukces na maturze!
Zaufaj ekspertom i szybko opanuj cały materiał!
Zdaj maturę bez stresu.
Zdobądź indeks wymarzonej uczelni!
FAQ
Tak, na komputer możesz pobrać materiały dostępne w formacie pdf, czyli pytania kontrolne i zadania do samodzielnego rozwiązania.
Tak. Jeśli tylko nastąpi zmiana w podstawie programowej, kursy zostaną zaktualizowane do najnowszych wymagań i każdy aktywny użytkownik będzie miał dostęp do aktualnej wersji.
Kursy zostały umieszczone na platformie Publigo, która zapewnia pełną wygodę i bezpieczeństwo nauki. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi każdy użytkownik może łatwo poruszać się po stronie i szybko znaleźć interesujące go sekcje.
Tak. Platforma, na której umieszczone są kusy, oferuje możliwość śledzenia postępów, dzięki czemu można zobaczyć, które lekcje w kursie zostały już obejrzane, a które jeszcze nie.